מבחן דרכים KTM 390 duke

מבחן דרכים KTM 390 duke

גיליון 1 | ינואר 2014
מבחן  דרכים: KTM 390 duke
קינן אפקהאם 33 כ״ס של הדיוק החדש והיקר שווה את מחירו?

זה התחיל בשיחת טלפון מידידתי ״הגיע דיוק חדש״, הופתעתי לשמוע זאת לאחר שכבר ביקרתי במפעל הייצור של  KTM במאטיגהופן שבאוסטריה ושאלתי על הדגמים העתידיים ועל מה שהולך להגיע בארצנו הקטנטונת ולא ידעתי על כך ״דיוק 390״ אמרה לי.
לא היססתי ומיד לבשתי מדים.
בעודי רואה את האופנוע מרחוק, קשה מאד לזהות שמדובר ב-390 סמ״ק. לי הוא היה נראה כמו אחד מאחיו הקטנים בעליי ה-125 וה-200 סמ"ק. התקרבתי לאופנוע ואכן על המיכל דלק המעוצב רשום  390.

מרגע הנעת האופנוע ועד לחצי סיבוב על המצערת הבנתי שמדובר באח הבוגר מבניהם.

הרמה קלילה של רגל ימין והופ אני על האופנוע, תנוחת הישיבה בפעם הראשונה מרגישה כמו לפני זינוק במירוץ 'סופר מוטו'.
הכידון מאד נוח.
תחילה יצאתי לרכב בעיר, ההרגשה ממש כמו עכבר שמפלס את דרכו בין מבוכים: קליל וזריז.
המראות אינן בולטות, גוף האופנוע דקיק והוא עובר במקומות צרים ללא שום בעיה.
כעבור שעה של רכיבה בשל הכיסא הקשיח, מתחילים להרגיש כאבים באזור המפשעה, המנוע מתחיל לפלוט חום לכיוון הרגליים אבל לאור האדרנלין החלטתי שלא לייחס לזה חשיבותם.

בכל רמזור שאני עומד תשומת הלב מופנית אליי ולא חשוב איזה אופנוע או קטנוע עומדים בקרבתי. אני במרחק מספר שניות לפני שהרמזור מתחלף… אז זוכרים את תנוחת הרכיבה שדיברתי עליה מקודם? אז בדיוק כך אני מוכן, כולם מחכים לשמוע את הצליל שהמנוע יפיק, מחכים לראות את היציאה שלי מהמקום… יש מצב שאולי יצא לי איזה ווילי "קטנטן"…..

מבחן דרכים דיוק 390 קטמ
לוח המחוונים קריא וברור עד מאד גם בשמש הלוהטת וזהו פרט חשוב. לאחר השקיעה כל המתגים שעל הכידון מוארים בתאורה לבנה וברורה מאד (אהבתי את הרעיון).

כעבור כמה שעות של רכיבה בעיר יצאתי לכביש הפתוח, החום הנפלט מהמנוע הולך וגובר, הכאבים מהכסא עוד יותר.. אבל, לא נבדוק את רמת יכולתו בכביש המהיר? אז ניצלתי את ששת ההילוכים עד תום. ראוי לציין שעד 6500 סל״ד, האופנוע לא ממש מוכיח את עצמו אבל שמסובבים את המצערת עוד קצת ועוברים את ה-7000 סל״ד, יש תחושה של שאיבה קדימה ואז מרגישים את עבודת השסתום כוח. לשמחתי, הצלחתי לראות לכמה שניות את ה-170 קמ״ש, אבל לא להרבה זמן, בעיקר בשל הרוח.

התנהגות האופנוע בכבישים הפתוחים לא הכי נינוחה, כמו שציינתי בעיקר בגלל הרוח.
בנוסף, התחממות המנוע יתר על המידה קורה מהר מאוד, האופנוע מתאים הרבה יותר לנסיעה עירונית ומרגיש מאוד נוח בנסיעות הקצרות.
אחיזת כביש:
צמיג ה-150 של מצלר M5 בהחלט עושה את העבודה.
האחיזה נותנת תחושת ביטחון להיכנס ולצאת מסיבובים עד לשפשוף הברכיים וגם ביציאה מהפניה עם הגז, הזנב אינו מחליק כלל.
בולמי ה-WP הוותיקים של KTM עושים עבודה די טובה מלבד הקשיחות שיש בבולם האחורי. חבל שלא ניתן לכוונן לפי בקשה. בולמי האופנוע הם שלBYBRE שכן הם הבלמים הזולים של חברת ברמבו הידועים ודווקא הם ממש מצוינים בשיתוף עם מערכת ה-ABS שהותקנה באופנוע. כמו כן, ישנה אפשרות לבטל את מערכת ABS בעזרת כפתור בצידו השמאלי של לוח המחוונים ואז ניתן להחליק מעט עם הזנב.

זוכרים את ידידתי שהכול התחיל ממנה, אז היא הצטרפה אליי לרכיבה המהנה, ולומר לכם את האמת הרגיש לי אותו דבר.
הישיבה מאחורה גבוהה ודי נוחה, הרוח מגיעה לאזור האי נוחות מעל 120 קמ״ש, האחיזה מצוינת.
אז עכשיו מה אתם חושבים.. המבטים ששולחים לעברי זה לאופנוע או לבחורה?

צריכת הדלק על פי היצרן היא 19.7 קילומטר לליטר, שזה בהחלט נתון מרשים.
קיבולת מיכל הדלק היא 11 ליטר. החלטתי למשוך קצת עם נורת הדלק ולאחר תדלוק של 10.5 ליטר האופנוע עשה 225 קילומטר.

*האם המחיר שווה את ההנאה?!

מחירו המקורי של האופנוע הוא 55,900 ₪, אך מחיר ההשקה כרגע הוא 49,900 ₪.
אם נביט בקטגוריית האופנועים העומדים איתו בדרגת הרישיון, שכן האופנוע הינו רישיון A1, יש הצעות לא ממש נרחבות, קוואסקי נינג׳ה והונדה CBR, כמובן שיש כאן עניין של טעם בין הכלים. האופנוע ימשוך תשומת לב רבה מהאחרים אבל יש לו את החיסרון בנסיעות בין עירוניות.

סיכום: אופנוע כייפי ומהנה ביותר, תנוחת נהיגה קרבית ומראה שמסובב כל ראש.
הכיסא מכאיב קצת בשל קשיחותו, אחיזת כביש אדוקה ופחות נוח בנסיעות ארוכות.
למי שרוצה להרגיש נוכח על הכביש, זה הכלי המתאים וכמובן למי שיכול לשלם עליו.
מבחן דרכים דיוק 390 קטמ

פורסם בגיליון 1 | מגזין אגוריידר | ינואר 2014

 

כתיבת תגובה