מבחן דרכים VJF 250

מבחן דרכים VJF 250

מבחן דרכים VJF 250 | קינן אפק

שוק הדו גלגלי בישראל מציע לנו מגוון רחב של אופנועים וקטנועים הן בכביש והן בשטח, ואפילו חשמליים די מרשימים.

רבים מאיתנו אינם יודעים במה לבחור, כי זאת אמנם החלטה לא קלה בשל שינוי דרגות הרישיון בישראל בשנת 2007, אך יש לא מעט אפשרויות.

מבין המגוון הרחב, הגיע אלינו למבחן אופנוע פול-פרינג העונה לשם דיאלים VJF250 אשר מיוצר בקוריאה.

במבט מרחוק הוא נראה כלי ספורטיבי לכל דבר:  קווים חדים, פלסטיקה מלאה ופתח אויר משולש במרכז הפרונט. אין ספק שמראהו קרבי למדי שעושה רושם של כלי ״כבד״ מן השורה.

כיסא גדול ומרווח בגובה 78 ס״מ, פלסטיקה גדולה ומכסה שטחים גדולים, קליפ-אונים גבוהים מהמשולש.

לאחר שסגרנו על כך שהמראה ספורטיבי ומרשים ויתר המכלולים פחות.. נשאלת השאלה, איך הוא מתנהג על הכביש?

תנוחת הישיבה עליו כבר בהתחלה מרגישה פחות ספורטיבית, ואין הרגשה שהכתפיים מורדות כלפי מטה שכך אנו רגילים בתנוחות ספורטיביות.

אז הנה רגע ההתנעה, האופנוע דולק.

נתוני היצרן בדף הנתונים מראים לנו 25 כ״ס ומשקלו של ה-VJF עומד על 165 ק״ג (משקל יבש).

תחילת הנסיעה רגועה למדי עד איזור ה-4000 סל״ד בו לא מורגש כוח שדוחף קדימה ומשם והלאה מתחילים להרגיש בעיטה קלילה בישבן האופנוע..

ה-VJF מרגיש מאד נוח ובעיקר קל לתמרון. עם זאת, הוא ארוך יחסית ומרגיש כמו נסיעת תיירים ולא רכיבה ספורטיבית.

ההיגוי קל ונוח, מנוע שקט מאד אך מעט חלש.

ביציאה לכביש המהיר לחצתי על המצערת ובסוף ההילוך חמישי נעצר השעון הדיגיטלי על 159 קמ״ש. מעט הרגיז אותי שעוד קמ״ש אחד אני מעגל את השעון ל-160, אז הורדתי את הראש מתחת למשקף על מנת ליצור אווירודינמיקה מלאה ולצערי נשארתי על אותה המהירות.

באזור ה-120 קמ״ש האופנוע מתחיל מעט לרעוד וההרגשה לא נוחה כלל.

 

צמיגי האופנוע עושים עבודה לא רעה בכלל: (מישלין במבחן) קדמי 110 אחורי 140.

האחיזה סבירה כל זמן שלא מנסים להטות את האופנוע בחדות וברכיבה אגרסיבית ולא משייכים את המראה להתנהגות כביש.

מתלי האופנוע רכים ופשוטים. סופגים את הכבישים המשובשים, אך משתווים לכל מכלולי האופנוע.

הבלמים דווקא נראים מרשימים, דיסק כפול מקדימה ודיסק יחיד מאחורה, כמו שאנו מכירים בכל אופנועי הסופר ספורט, אבל לא איכותיים במיוחד, די חלשים והבלימות מעט מאוחרות.

 

סיכום: ה-VJF נראה כמו אופנוע כביש ספורטיבי, פול-פרינג, מראה מושך ומרשים אך חלש למדי.

מרגיש כמו אופנוע ביניים בין הרוכב המתחיל לבין התקציב הקיים.

עבור מחירו הדיאטטי 28,000 ₪ על הכביש כולל מע״מ, אגרות, מיסים וביטוח חובה לשנה (יתרון משמעותי), הוא מציע פשרה נאה וטובה לעומת מחירו של ה-CBR 250 שהינו יקר יותר ב-10,000 ₪.

מי שמחפש כלי ספורטיבי במלוא מובן המילה, אולי יתאכזב מעט מהתוצאות המוטוריות אך זה בהחלט משקף את מחירו.

 

מנוע-

4 פעימות, 4 שסתומים גל זיזים עילי כפול.

קירור נוזל

נפח- 246.9 סמ"ק, כ"ס- 25

הזרקת דלק.

התנעה חשמלית.

5 הילוכים.

 

מרכב-

בסיס גלגלים- 1,380

גובה מושב – 780

מרווח גחון – 150

משקל יבש- 165 ק"ג

שלדת פלדה, קורה כפולה.

חישוק קדמי – 110/70-17, חישוק אחורי- 140/60-17

מתלה קדמי טלסקופי.

מתלה אחורי swing arm

בלם קדמי – דיסק כפול. בלם אחורי- דיסק בודד.

מיכל דלק – 15 ליטרים.

 

אגוריידר אגוריידר אגוריידר אגוריידר אגוריידר אגוריידר אגוריידר אגוריידר

 

פורסם בגיליון 4 | מגזין אגוריידר | מאי 2014

 

כתיבת תגובה