קסדות קאלי מסעירות את הענף, תכירו את היבואנים!

קסדות קאלי מסעירות את הענף, תכירו את היבואנים!

תכירו את האחים שהחליטו לעשות הכל בשביל להביא לשינוי בענף המוטורי בארץ.
ישראל, קצין לשעבר בהנדסה קרבית, בן 29, נשוי ומתגורר בירושלים. אחיו הגדול, אבי, בן 32, איש משפחה ומתעסק בתחום הדו גלגלי כבר 12 שנה. שניהם הגיעו מתשוקה ואהבה לאופנועים והחליטו שהגיע הזמן לטפל בבעיית הבטיחות בענף הדו גלגלי.

אז איך בעצם הכל התחיל, מה הקשר שלכם לייבוא ציוד בטיחות?
הגענו לעסוק בענף מתוך הבנה שיש צורך למוצרי בטיחות ברמה גבוהה. ממקום של הבנת הצורך והבנה שהלקוח קונה את מה שיש, לא את מה שאין. הלקוח הישראלי לרוב יקנה מוצרי בטיחות בארץ, זה נגיש יותר וגם ללקוח הפרטי אין את האפשרות לייבא עצמאית

עקב הבירוקרטיה הנוקשת בארץ לאביזרי בטיחות.
באופן דיי מפתיע, השוק בארץ לא מספיק מפותח. אבל מצד שני, אתה כמעט ולא תפספס מותגים מאוד משמעותיים שיש בעולם, אתה תיתקל בהם בחסויות למירוצים ובחסויות לאירועים ״נוצצים״ בטלויזיה וגם בתערוכות בעולם, ולשם בדיוק כיוונו.
הכל התחיל מחיפוש אחר ציוד רכיבה (כפפות) איכותיות בארץ. עשינו חיפושים קלים בארץ והמחיר הממוצע לכפפות מקצעיות ואכותיות, היה 800 שקל. חשבנו לעצמנו, אולי כדאי גם לחפש באינטרנט? וכך היה. חיפשנו באינטרנט, ומצאנו כפפות, באמת על רמה, 80 דולר.
אמרנו לעצמנו שמשהו לא בסדר בשוק הישראלי "האיכות בארץ זה משהו שלא נגיש", מכאן הכל התחיל.
שמנו את המבט באיכות המוצרים, במחיר, בשירות ובכל פראמטר כדי שהבטיחות בארץ תהיה ברמה יותר טובה, יותר איכותית.
גם אנחנו קמים בבוקר בין היתר בשביל להרוויח כסף. אבל גם בשביל להרגיש הגשמה עצמית וסיפוק מהעשייה. הבנו שאנחנו יכולים להיות כמו 90% משאר האנשים, שקמים בבוקר ומקללים את העבודה שהם נמצאים בה, או שאתה יכול לעשות משהו שאתה גם טוב בו אבל גם אוהב לעשות.

שמח לשמוע, ומה היו התגובות כשרק התחלתם לייבא מוצרי בטיחות? דעות ופידבקים טובים, קיבלנו הרבה תמיכה.

וחוץ מלאהוב את התחום, אתם רוכבים?
אבי: אני עובד בתחום כבר מעל ל10 שנים, יש לי שותפות במוסך ונכון להיום אני סנדלר יחף אבל יש לי אופנוע בשיפוץ, VFR 750.
ישראל: אני כרגע עם רכב משיקולי עבודה כי מה לעשות דברים מתערבבים לך, אבל עדיין לפעמים אני רוכב פה ושם. אני מת להגיע לשלב שאני אומר "דיי, מספיק כבר עם הרכב הזה, צריך לזרוק אותו, אני רוצה אופנוע!” והאמת, שאני בכללי מעדיף אופנועי שטח… ואם הייתי צריך לבחור אופנוע, זה יהיה SHARKO 250, כי לא בטוח שאני אסתדר עם ה450.
כחלק מההחלטה שלנו להכניס את המוצרים האלו לשוק, החלטנו שאנחנו רוצים לעזור לחבר'ה שהם במחתרת של המירוצים בארץ.

ניסיתם פעם לייבא כלי לארץ?
לא ניסינו, אבל זה אחד מהדברים שאנחנו תמיד מדברים עליו. אנחנו מכירים כמה אנשים שהביאו אופנועי אספנות לארץ. חשבנו ודיברנו על זה, אבל זה עוד לא שם.
אם תשאל אותנו מה היינו רוצים לייבא, אז התשובה היא triumph

איך בעצם אתם מוכרים ומשווקים את המוצרים שלכם?

קודם ברגליים. אי אפשר לעשות את זה אחרת. אומנם השוק הוא מאוד אינטרנטי, קניות מכוונות עם הזמנה ומשלוח. זה הכל טוב ויפה אבל בסוף, בקצה, אתה רוצה לשים ולנסות למשל את הקסדה על הראש – אין חכם כבעל נסיון, אתה צריך להרגיש את הדבר הזה. זה לא משנה כמה נכתוב על המוצר ונסביר עליו. ברגע שאתה תשים למשל את הרפידות, אתה תרגיש את ההבדל.. צריך להרגיש את זה.
אז כן, שיווק זה קודם כל בידיים וברגליים. זה מעשי, זה ללכת ולעשות את זה.
הדבר השני הוא לראות את הסוכנות או את הלקוח ולראות שזה מעניין אותם, כי בסופו של דבר יש הרבה אופציות. אם בסופו של דבר זאת תהיה שאלה של מחיר, במחיר תמיד אפשר להתחרות.
אני רוצה להתחיל לראות רוכבים ש בעת בחירת קסדה הם יחפשו לבדוק מאיזה טכנולוגיה היא בנויה. אקח אפילו לדוגמה את הקסדות. הקסדה שלך, או עוד 3 סוגי קסדות, הן כולן אותו חומר, אותו "שטץ". אבל כשאתה עוצר ומסביר שבין הקסדה הזו לבין האחרות, יש הבדל.
לא מעט אנשים מחפשים קסדה לפי מותג ומחיר ואלו דברים שטבועים בשוק הקסדות. כשאתה מתחיל לדבר על טכנולוגיה, בקסדה, אנשים מתחילים להתבלבל.
רוכבים מתלבטים בין קסדה אחת לאחרת בגלל מחירים זולים, הם מתבלטים בין קסדה עם או בלי קארבון וחשוב מאוד לא לשכוח שהמיגון בקסדה מורכב מטכנולוגיה ומאיכויות החומר שממנה היא בנויה בתוכה. כשאנחנו מעלים את זה שיש פה איזו טכנולוגיה, תכנון, שהיום הקסדה שלנו (KALI) היא היחידה עם פטנט ייחודי שנותן לרוכב אקסטרה בטיחות שאין בקסדות אחרות. חלק מהשיווק שלנו זה להסביר את ההבדלים בין שאר הקסדות לקסדות שלנו.

יש לנו מוסכים שאנחנו עובדים איתם, שעובדים עם המוצרים שלנו שמוכרים אותם. נכון להיום, אנחנו עובדים בצורה רציפה וקבועה, השאיפה היא לגדול ולחשוף את המוצרים שלנו ללקוחות נוספים. אנחנו גם מוכרים ישירות מול הלקוח, כשללקוח אין אפשרות להגיע אל אחד הסוכנים שלנו.

איך אתם בוחרים מה לייבא ומה לא לייבא?
דבר ראשון, אנחנו מחפשים להשפיע על השוק, יש הכל מהכל, אנחנו לא עוד יבואן. המטרה היא לייבא מוצרים שיתנו מענה לעניין הבטיחות. ייבוא מוצרים אחרים יכול להיות מאוד מעניין, מגניב ואטרקטיבי, אבל לעת עתה בחרנו להתמקד במוצרי בטיחות.
דבר שני, אנחנו רוצים מוצר שמבדיל את עצמו ברמה הטכנולוגית, לא עוד מוצר "סטנדרטי". בסופו של דבר, אנחנו מחפשים את ה״אדג״, את החדשנות.

כשהתחלתם לייבא מוצרים לארץ, מה הייתה הבעיה העיקרית שנתקלתם בה ואיך בעצם פתרתם אותה?

הבעיה הראשונה זה חוסר סינכרון בין כל הגופים של המדינה.
יש לך את המועצה המקומית, שבה אתה רוצה להקים את העסק, יש את משרד התחבורה שהוא הגג של כל הדברים האלה, יש מכון התקנים וכמובן שיש את המכס ואת רשויות המס שהם גם כן בתוך הקלחת הזו אבל כשאתה שואל שמשהו סתם לדוגמה, מה אני צריך לעשות ומה התנאים שלי בשביל שהמותג החדש הזה (KALI) יכנס לארץ?
קשה למצוא את המידע ומי יענה לך על איזו שאלה.
יש לנו עוד מוצרים שאנחנו רוצים להביא ואנחנו שואלים את מכון התקנים, אז הם אומרים זה משרד התחבורה. כשאתה מגיע למשרד התחבורה, הם אומרים שזה בכללי מכון התקנים.
אז איך פותרים את זה? בסוף זה עיקשות ונסיון. זה לעמוד מול הגופים האלה ואתה שורף לא מעט זמן כי בסופו של דבר אתה צריך להרכיב פאזל, כי המדינה לא עוזרת בדבר. בנט פעם דיבר על זה שהוא רוצה להקל את כל התהליכים… בסוף זה ללכת לפה ולהגיע לשם, לחבר מידע ואז לחזור לאותו מקום ולהבין מה קיבלת ולמי הולכים הלאה, אבל זו בעיה שדורשת זמן. זה דורש רגליים, ידיים ולשרוף הרבה שעות.

יש אחריות לכל המוצרים או רק לחלק?
מבחינת חוק של משרד התחבורה, הוא מחייב על כל מוצרי התעבורה לתת 6,000 קילומטר או שלושה חודשים, זה מה שאנחנו מספקים לרפידות הבלם שלנו.
על הקסדות אנחנו נותנים שנה אחריות, שכמובן זה נחשב הרבה מעל הסטנדרט.
בתור לקוח, לא תמצא את עצמך מתקשר אלינו ואנחנו נענה לך ב"זו בעיה שלך, תתמודד". זה לא יקרה, אנחנו לא מתנערים מאחריות.
אחת הסיבות שאנחנו בוחרים את המוצרים שלנו בצורה כלכך מוקפדת, היא בגלל האיכות שלהם. אני לא רוצה למכור לך בעיה. אם אני מספק לך בעיה, אז אני מספק לעצמי בעיה. אנחנו רוצים לספק לך ביטחון ופתרונות.

מה ההבדל בין קניית מוצר בארץ, לבין קניית מוצר באיטרנט, כדוגמת EBAY וכד'?

ההבדל הוא פשוט: יש אבא ואמא למוצר. יש מקום שאפשר לחזור אליו עם שאלות ומענות ולקבל תשובה ועזרה. במידת הצורך, יש מספר טלפון אליו לפנות.

בנוסף לעניין של האבא ואמא, זה שמדובר במוצרי בטיחות, מוצרי איכות. מוצרים כדוגמת המוצרים שאנחנו מייבאים, אלו מוצרים שעוברים בקרת איכות.
והדבר האחרון הוא, שהמוצרים שאנחנו מייבאים, אלו מוצרים שלא בטוח שיעברו במכס. מה הכוונה?יש מצב שלא יגיע, יש מצב שייתקע ואפילו יש מצב של קבלת קנס ואפילו לא דיברנו על זמן ההמתנה הארוך של הגעת המוצר שגם שם אנחנו בשביל הלקוח – המוצר שלנו כבר שם, על המדף. אצלנו זה ככה. אצלנו מדובר במוצרים על רמה וכל מוצר ולקוח מקבל את תשומת הלב המגיעה לו.

לאן אתם מכוונים? אנחנו הולכים להתמקד בתחום הספורט המוטורי. בסופו של דבר הוא משרת אותנו ואנחנו משרתים אותו. יש לנו תשוקה אדירה כמו של לא מעט אנשים בענף. זה כיף, מעניין (הספורט המוטורי).אנחנו כמו כולם, צמאים לזה מאוד. אנחנו מתכוונים להשקיע בזה הרבה מאמץ. יש אנשים שהם חיים את החיים הכי ממוצעים שיש, אנשים שאפילו חיים בדירה מושכרת כל חייהם והם משתכרים מהמשכורות הכי ממוצעות שיש אבל יש להם אופנוע ספורט והם רוכבים איתו לערד וכוכב יאיר והם משקיעים בזה באמת את הנשמה. גם אם זה קבוצות רכיבה עם חברים ובין אם זה במסגרות חצי מסודרות, אנחנו נהיה שם בשבילם. וכשאנחנו מאתרים את זה, בעצם יש לנו את אותו הדרייב, את אותם הרצונות והשאיפות וכשאנחנו רואים את זה אנחנו לא יכולים להשאר אדישים, זה משהו שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים. זה משהו שאנחנו עושים בשמחה ובלב שלם – לתמוך ולעזור לחבר'ה כמה שאפשר.

אנחנו רוצים להגיד משהו בצורה מאוד גלויה: אתה מתעסק בספורט מוטורי? תעשה טלפון, פשוט ככה.כביש, שטח, סופר-מוטו, אינדורו? תתקשר ויש לנו לאן להתקדם. השנה, נשים על זה דגש משמעותי.

ולסיום: מה המוטו שלכם?
"בטיחות מעל הכל!”