מבחן דרכים CBR500RR

מבחן דרכים CBR500RR

מבחן דרכים CBR500RR | אדריאנא מיטל עדרי

 

עד לפני עשור הייתה קטגורית ה- 500 סמק זו שנתנה את הטון בדו גלגלי בארץ.

היום הדברים קצת השתנו, אך ככל הנראה במוקדם או במאוחר הם יחזרו למסלול וקטגורית ה- 500 סמ"ק בארץ תהיה המובילה את הדו גלגלי.

בינואר 2007 עבר רישיון הנהיגה הישראלי שינוי, ודרגות הרישוי הותאמו לדרגות הרישוי הנהוגות באיחוד האירופאי. עד 2007 הייתה דרגת הרישוי לאופנועים עד 500 סמ"ק (54 כ"ס).

54 סוסים זה כלי שבהחלט יכול לשרת נאמנה את הרוכבים במדינתנו הקטנה והרבה לא ראו צורך בהגדלת הרישיון לכלי ללא הגבלה. משנת 2007 הדברים השתנו למצב הנוכחי, הגבלה של 33 סוסים שאומנם לא מתקשים בנסיעות ארוכות אבל כן מהר מאוד הרוכב הממוצע מגיע לשיא מיצוי הכלי שברשותו וצריך לעבור הלאה לכלי הבא.

היום שוב הדברים השתנו. תקנות אירופאיות חדשות, מביאות את היצרנים להחזיר עטרה ליושנה:

AM – טוסטוסים עד 50 סמ"ק שמהירותם עד 45 קמ"ש. גיל מינימאלי לקבלת רישיון 16 ובמדינות מסוימות 14-15 .

A1 – אופנועים וקטנועים בנפח מרבי של 125 סמ"ק או 14.75 כ"ס לדו גלגלי ו 20 כ"ס לתלת גלגלי. גיל מינימאלי לקבלת רישיון 16, באנגליה 17 ובבלגיה 18.

A2 – אופנועים וקטנועים ללא הגבלת נפח ועם הספק מוגבל 46.9 כ"ס ובתנאי שהמנוע לא מסוגל לייצר יותר מ 93.8 כ"ס (מדובר על אופנועים עם אפשרות למגבלה). גיל מינימאלי לקבלת רישיון 18, באנגליה 19.

A – אופנועים וקטנועים ללא הגבלת נפח או הספק. גיל מינימאלי 20, באנגליה 21 . התנאי (שמתבטל בגיל 24) הרוכב צבר ותק רכיבה של שנתיים בקטגורית רישוי נמוכה.

 

וכן אין לנו שום טעות, A1- הופכת להיות הדרגה הנמוכה יותר, A2  לדרגה גבוהה יותר. להזכירכם בישראל הדרגות הללו עדיין כמו שאתם מכירים. A1 – עד 33 כ"ס, A2 – עד 14 כ"ס.

 

לענייננו, הונדה היו הראשונים שהרימו את הדגל ונענו לדרגות הרישוי האירופאיות החדשות ואנחנו מורידים בפניהם את הקסדה. הכלי הוא 500 מדויק, הוא מתאים ומותאם באופן פנטסטי לכבישי ישראל.

תפרנו את כבישי הדרום וכבישי הצפון בשלושה ימים כי האופנוע הזה פשוט לא יודע "די". הפתיחה שלו אומנם קצת חלשה, אבל מי צריך פתיחה חזקה שבזמן נסיעה שלמה האופנוע הזה רוצה שרק תוסיף עוד גז ועוד.

במבט ראשוני הוא ניראה גדול, הוא ניראה כמו אופנוע שלא יסלח גם לא לאלוהים שלו.  פייטר אמיתי שצריך מעליו רוכב חזק בריון שילמד אותו נימוסים. נפרדתי מהחברים בהונדה ופשוט עליתי, כמובן ממוגנת בלי לפסוח בכלום כי עם אופנוע כזה זה חטא אמיתי לא להתמגן, ומי כמוני שומרת דת שאתמרד.

אז עליתי, 2 דקות של ישיבה, סיבוב סוויץ שכמובן לוח השעונים לא נישאר מאחור, וכמו כל דבר שהונדה יודעת לעשות היא עושה גם את זה, הכי טוב שאפשר, לוח שעונים יפה וברור.

אז אחרי 2 דקות ישיבה, כורסא אמיתית ונוחות ללא פשרות ואחרי שהתחלתי להבין מה נמצא לי בין הרגליים, פשוט הנעתי ויצאתי מרחוב שבח לכוון תל אביב בלי יעד מדויק על מנת להתרגל לאופנוע בעיר, כי בינינו נסיעה בכביש מהיר זה הדבר הפחות בעייתי. בדרך כלל כשאני עולה על אופנוע שאני לא מכירה אני נוסעת איתו קצת בעיר, להתרגל אליו.  רבע שעה של התרגלות ואנחנו כבר החברים הכי טובים, עדיין אני לא סומכת עליו במיליון אחוז, אני עדיין שומרת קצת סודות לעצמי ועוד לא מפגיזה בגזיות, עדיין לא יצאתי לכביש המהיר, רבע שעה אני נוסעת בכבישי תל אביב ומגלה כמה איש שיחה הוא, הוא פשוט מדהים, מה שרק אני רוצה לו יהי. הוא זז לאן שאני רוצה, הוא מזגזג כמו מלך, האחיזה שלו מדהימה בכבישים הפצועים של תל אביב כאילו הוא סולל מחדש את הכביש.

 

יותר מדיי אנשים שמעיזים להסתכל לכיוונו, הוא ואני נהנים מהמבטים אבל עדיין הוא נישאר עם אגו של מלך ולא זז לכוון של כל אחד אלא רק לאן שאני והוא מחליטים, הרגשה של נסיעה בכרכרה המלאכותית.  הנאה צרופה. עצרתי לקפה להתרעננות במוסך של חבר ותיק וגם הוא כמו כולם התפלאו מהחבר החדש שהונדה הביאו, כלי יפיפה לכל הדעות.

אחרי ששתיתי קפה, הכרתי את סיבי וכבר יש בנינו קשרי חברות כמעט ללא סודות.

יצאנו לכביש הראשי לכוון דרומה, כבר היה מאוחר, שעות הערב המאוחרות אבל אני וסיבי עדיין במיטבנו, בשבילנו היום רק התחיל וזה מדהים.

נוסעים דרומה ולא סופרים אף אחד, מזגזגים איפה שצריך, סיבי לא סופר אף אחד וגם אני לא, עוד לא הגענו לשיא הקשר אבל אנחנו עכשיו במצב מדהים של סינרגיה מושלמת. העברת הילוכים פשוטה וקלה, למרות שהוא מגיע היישר מתאילנד הוא לא מפחד להיות בליגה הגבוהה למוצרי איכות. ממשיכים לנסוע, עוצרים בקפה להתרעננות בקרית מלאכי, גם שם כולם מסתכלים עליו ועליי אבל אנחנו בשלנו.

אוכלים, גם אני וגם הוא. צריכת הדלק שלו כל כך זולה שהייתי חמודה והזמנתי אותו לשתיה והוא כמו ג'נטלמן אמיתי הסכים ונתן לי הרגשה מעולה, אכלנו לשובענו והמשכנו דרומה. כבר מאוחר בלילה והדרך לא מוכרת אבל עדיין אנחנו נהנים מכל שנייה, סיבי כל כך נוח שבכלל לא מרגישים שעשינו מעל ל100 קילומטרים, אין דבר שסיבי לא מסוגל לעשות, הוא פשוט מלך.

אחרי שהגענו דרומה, הלכנו לישון, התעוררנו בבוקר ושנינו פרשים לגמרי, רוצים להמשיך לתת בגז, ממש מרגישים געגועים אחד לשני, עדיין לא מרגישים שנימאס, ממשיכים דרומה וציפור קטנה לחשה לנו שסיבי סוגר 182 קמ"ש.

מצב ספורט, תיור, שיוט, הוא הכלי המושלם. גם בחום של הדרום וגם באוויר הצלול של הצפון הכלי הזה הוא פשוט הנאה צרופה, כלי 500 מדויק למדיי, העברת הילוכים נעימה, 47 סוסים ערביים טהורים. מאחורי הנסיעה הנעימה והספא החמימה עומדים להם שני גלי איזון להפחתת הויברציות שלא הורגשו כלל וכלל.

קל מאוד לשיוט במהירויות של 120 קמ"ש ויותר, המנוע לא מרגיש את זה וניראה שהוא גם נהנה.

התנהגות הכביש של סיבי במהירויות גבוהות נותנת לרוכב הרגשה נהדרת והכלי לא רק נראה ספורטיבי, הכלי ספורטיבי כשתרצה שהוא יהיה כזה.

המתלים מספקים איזון, ספיגת המהמורות בכביש, נסיעה במצב ספורטיבי או ברכיבה עירונית לכל המשתמע בזה.

מערכת ABS  בבלם הקדמי ובבלם האחורי שמתקנת אותך ומגלה לך אופנוע סלחן להבדיל מכל מה שחשבתי ברושם הראשוני שלי, מה שמוכיח לי ולכם שרושם ראשוני זה בולשיט רציני. האופנוע הזה סלחן ואוהב אדם, הנדסה אנושית שגורמת לי להגיד תודה רבה לאל שברא את הונדה, ויותר מכך, תודה לאל שיצר את סיבי ולא משנה אם הוא נולד בתאילנד, הגנים של הכלי פשוט. כל מה שתרצו באופנוע 500, מעבר קליל מ250 לעולם של הגדולים. אגדה מוטורית כבר אמרתי?

צמיגים ברוחב 120 מ"מ מלפנים ו 160 מ"מ מאחורה שנותנים לך אחיזה מצוינת על הכביש.

כמו שכבר אמרתי, מושב שמרגיש כמו ספת עור יקרה, גובה המושב 785 מ"מ ולכן אני בטוחה שרוכבים רבים ירגישו נהדר בו. משקלו הרטוב של האופנוע הוא 194 ק"ג והוא מרגיש נהדר, לא קליל כמו אופניים אבל בדיוק כמו שאופנוע צריך להיות, המשקל המעולה הזה מקנה לאופנוע יציבות מדהימה בכבישים המהירים, האופנוע נידבק לקרקע ושום רוח לא מזיזה אותו משם, פשוט יציבות שמקנה לרוכב ביטחון לרכיבה בכבישים המהירים של ארצנו, נסיעה דרומה ונסיעה צפונה מה שהוכיחו לי עד כמה האופנוע הזה בנוי לכבישי ישראל.

אמרתי לכם שהונדה לא מפספסים שום פרט, כשציינתי לוח שעונים יפה וברור, התכוונתי ללוח שעונים שנותן מענה מדויק לכל מה שהרוכב יצטרך לדעת: מד מהירות דיגיטלי, מד סל"ד דיגיטלי, מד מרחק מצטבר, שני מדי מרחק מתאפסים, שעון, מד דלק ומחשב צריכת דלק.

מחירו של ה CBR500R הוא לא פחות מ54,500 ₪ כולל מע"מ ולא כולל אגרות והוצאות רישוי, לא מחיר בשמיים. מחיר סביר ושווה כל לירה.

 

במחשבה על מעבר חלק לעולם של הגדולים לא הייתי חושבת פעמיים ולא הייתי חושבת על שום אופנוע אחר ה CBR500R  הוא אופנוע מצוין לעבור הלאה ולרכב לצורכי הנאה, שימוש יומיומי, רכיבות טכניות או כל מה שתבקשו ממנו, הוא שם כדי להיות חבר טוב, להקשיב ולבצע.

טיפול 1,000 –  791 ₪

טיפול 12,000 – 644 ₪

טיפול 24,000 – 1,694 ₪

טיפול 36,000 – 815 ₪

טיפול 48,000 – 1,694 ₪

 

מפרט טכני:

מנוע – שני צילינדרים, קירור מים, 4 פעימות

נפח-  471 סמ"ק

תמסורת – גיר רגיל 6 הילוכים

הספק מרבי –  47 כ"ס ב- 8,500 סל"ד

מומנט מרבי-  4.4 קג"מ ב- 7,000 סל"ד

בלם קדמי- דיסק פרפרי בקוטר 320 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר – ABS

בלם אחורי-   דיסק פרפרי בקוטר 240 מ"מ – ABS

בסיס גלגלים – 1,410 מ"מ

גובה מושב – 785 מ"מ

מרווח גחון – 140 מ"מ

משקל רטוב –  194 ק"ג

מיכל דלק –  15.7 ליטר

אחריות – שנתיים ללא הגבלת ק"מ

מחיר – ₪ 54,400 המחיר כולל מע"מ ואינו כולל אגרות והוצאות רישוי

דרגת זיהום אויר- 3 , הדרגה מחושבת לפי תקנות אויר נקי (גילוי נתוני זיהום אויר מרכב מנועי בפרסומת), התשס"ט 2009

לסיכום: אגדה מוטורית, נהניתי מכל רגע.

 

כתיבת תגובה