להמציא את הגלגל- כל מה שרציתם לדעת על אופניים

להמציא את הגלגל- כל מה שרציתם לדעת על אופניים

כל מה שרציתם לדעת על אופניים
אדריאנא מיטל עדרי

להמציא את הגלגל? לא בדיוק, אופניים זה לא עוד 2 גלגלים וזה ממש לא מה שחשבתם, זה תורה בפניי עצמה. כאחת שמאוהבת בתחום הרכיבה, אני יכולה לומר שרכיבת אופניים תמיד ריתק אותי, להבדיל מאופנוע ששם מי שנותן את רוב ההנעה לרכיבה זה האופנוע עצמו, ברכיבת אופניים זה ההפך, אתה נותן את רוב הכוחות והכלי משלים אותך.
גם ברכיבת אופניים אתם הופכים להיות אחד, כי החיבור לדו גלגלי חשוב גם כן באופניים, גם במקרה זה האופניים יכולים להעלות אלפי שקלים, וגם במקרה זה אתם דואגים לדו גלגלי שלכם כמו בייבי.
בעיני זה מרתק ומדהים, לפי חישוב קצר שעשיתי השנייה בראש, אני בספק אם אני אשמע על מישהו שלא רכב בילדותו, ולו פעם אחת על אופניים , איכשהו באופן מוזר לכולנו בילדות יש את החיבור הזה, אבל כשאנחנו גדלים משום מה רובנו נוטשים את התחביב הכול כך מדהים הזה.
תמיד אמרתי, רוכבים? הם ילדים מגודלים. ואם להיות אמיתית וכנה, מה יותר טוב מזה, אחרי כל טרדות היום, של האנשים "המבוגרים", ללכת לצעצוע שלך ופשוט לרכב…
אז ברכיבת אופניים זה מתחלק להמון סוגי רכיבות, גם מכל סוג יש עוד כמה סוגים, בגדול צעצוע אחד גדול שמיוצר בהמון וריאציות.
רכיבה עירונית- לפי גל ההמונים, אופניים הם כלי תחבורה האידיאלי לעיר, תחזוקה נמוכה, אין בעיות חניה, פקקים, מונע זיהומי אויר. אופני העיר מתוכננים גיאומטרית לרכיבה עירונית, ישיבה זקופה, דיווש קל ועוד, כן כשחושבים על זה, רכיבה עירונית היא מאוד פרקטית אם יש לי 2 מצרכים לקנות מהסופר, או אם יש לי סידורים במקום קרוב, אני לא יודעת עד כמה הייתי רוכבת על אופניים לפגישה חשובה (הזעה, מאמץ, היות וכמו שציינתי אנחנו נותנים את הכוחות לכלי).
מה גם, הסכנה ברכיבה עירונית היא גדולה מאוד, מי כמונו יודעים שכבישי מהירים, או כבישים עירוניים הם סכנה של ממש להולכי רגל, אז לכלי שאינו ממונע? ושלא נשקר על עצמנו, מי לא נתקל ברוכב אופניים עולה על הנתיב הציבורי לכלי תחבורה? כולנו מתישהו, אז מי שמחליט ללכת על זה, בכל מצב, תעשו לנו טובה ותשמרו לנו עליכם! רכבו רק במקומות מותרים ופקחו עיניים והיו ערניים, רכיבה ולא משנה על איזה כלי זה לא דבר קל, אלא החלטה כבדת משקל שצריך לתת עליה את הדעת.
רכיבת כבישים- רכיבת כביש מעניקה לך את היכולת לשפר את הכושר הגופני, עקב האינטנסיביות והמטרה הברורה, לרכב! ללא חשש מקפיצות דופק שקורה בדרך כלל ברכיבת שטח, בכביש לא תתקלו בקפיצות דופק מסוג חצץ, אבל כן יכול מאוד להיות שתתקלו בקפיצת דופק מסוג מכונית או דו גלגלי ממונע, לכן היזהרו. מרכיב חשוב באופני כביש הוא הגלגלים, אם אתה רוכב קל משקל תמצא שרוב הגלגלים יתאימו לך, ואם אתה כבד משקל יהיה עלייך לבחור בגלגלים חזקים יותר שלרוב יהיו כבדים יותר.
קרוס קאנטרי- אופני קרוס קאנטרי נקראים גם אופניים תחרותיים, והדגש בהם הוא על קלות ויעילות הדיווש. האופניים משמשים לתחרויות ואימונים ולשיוט בשבילים למרחקים ארוכים.
דאונהיל – רכיבת דאונהיל כשמה כן היא, רכיבה במורד הגבעה או ההר, לרכיבה זו אופניים מיוחדות אשר נועדו לדאונהיל, אופניי דאונהיל נועדו לגהץ כל ירידה אבל לא לטפס בעלייה. הגיאומטריה של אופניים אלה אינה מתאימה לעליות מהסיבה שאין להם יחסי העברה המאפשרים לטפס עליות לאורך זמן.
רכיבת הרים- רכיבה בדרכים לא סלולות, רכיבת שטח, או רכיבת הרים, גם פה זה מתחלק להמון סוגים של אופניים המתאימות לכל רוכב לפי דרגתו, התחום בארץ התפתח לספורט עממי ותחרותי. בגדול, קיימים 2 סוגים של אופניים שהם רק "נושא שמרכיב בתוכו תתי נושאים" אופני שיכוך מלא ואופני זנב קשיח, ההבדלים הם שלאופני זנב קשיח ישנה שילדה בצורת "יהלום" ולה בולם זעזועים קדמי בלבד, בעוד שבאופני שיכוך מלא ישנה שילדה דינמית עקב בולם זעזועים אחורי (עם מיסבים).
רכיבה חופשית- רכיבת פרירייד, רכיבה חופשית הולכת ונהיית נפוצה יותר בארץ, יותר ויותר רוכבים רוצים אופניים להתעללות בכדי לנסות הכול, ישראלים נו, רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר שלמה, כמוני כמוך, לכן הדגש החשוב זה שילדה חזקה שתספוג ותסבול את כל ההתעללויות, עולה הביקוש לאופני פרירייד חזקות וזה מה שהיצרנים מבינים, הבלאי מן הסתם של אופניים כאלה הוא גדול, אבל התענוג משתלם, ווילי..

אופניים
פורסם בגיליון 1 | מגזין אגוריידר | ינואר 2014

כתיבת תגובה