אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ

אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ

גיליון 3 | אפריל 2014
מבחן  דרכים: ZERO FX
אדריאנא מיטל עדרי
אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ
אופנועי זירו החשמלייםלפני מספר שבועות, בעודי באמצע יום עבודה בעיר תל אביב עברה לידי שמועה מעניינת על אופנועים חשמליים חדשים בארץ. לא התמהתי יותר מדיי ומיד רצתי לחפש במה מדובר, הנעתי את עצמי לכיוון המשרד, בחיפוש קצר באינטרנט הגעתי לחברה שטיפלה ליבואן בעניין אתר האינטרנט. כעבור יום אחד הם הפנו אותי לבחור נחמד מאוד בשם מארק.
מארק הוא היבואן של האופנועים החשמליים העונים לשם ZREO, אחרי שיחת טלפון קצרה – היכרות טלפונית והצגת המגזין ששמו (אגוריידר (לא היה זר למארק, ומשם הדרך למבחן דרכים מעניין ל ZERO FX הייתה קצרה. החברה שמטפלת ליבואן באתר "הזהירה" אותי כי היבואן דובר אנגלית בלבד, הדבר כמובן גרם לי לגיחוך קל, האם ישנם עוד אנשים כמו ההוא שלא יודע שאנגלית היום זאת שפה 'מאסט', בעיקר בתחום המדיה, ופי כמה בכל הענף הענק הזה של דו גלגלי.

כעבור שבוע הנעתי לכוכב יאיר לפגישה עם מארק הראל ומשפחתו, כשהגעתי קיבלו אותי באווירה מעולה, והובילו אותי לראות את האופנועים.  קצת היה לי קשה להאמין למראה עיניי, האופנועים נראים ממש טוב וגם עושים חשק לרכב! טוב, האמת שאני מודה שציפיתי לראות חייזרים לנגד עיניי, או מכונה קצת יותר מגושמת ופרימיטיבית. כמובן אחרי 5 דקות של הסתכלות על ארבעת האופנועים שעמדו בחצר, הגיעו השאלות, ולפי איך שזה היה ניראה הם דיי ציפו להתנהגות מסוג זה.

ביקשתי ממארק שבהתחלה נעשה ראיון קצר ולאחר מכן אני אצא לנסיעת מבחן.  כשהתחלנו להזיז את האופנועים בשביל לעשות תמונה, הבנתי שגם אם אני ממש אתעקש הם לא יפיקו שום רעש, היה לי קצת מוזר וכמובן שלא רגיל בכלל. אופנועים שקטים? מיד עלו לי כל מיני מחשבות לראש.. שילדי העתיד אולי כבר לא ירוצו לחלון בשביל להספיק לראות את האופנוע שעובר, כל מיני כלבים שלא יצליחו להבין מה זה היצור החדש על הכביש…
אז אחרי שסידרנו את האופנועים בשביל תמונה משפחתית, תוך כדי שהילדים של מארק הפגינו ידע עצום בכל הנוגע לאופנועים החשמליים של אבא, הסתכלתי עליהם בהערצה, כל הכבוד לאבא מארק.

מארק סיפר שהם רק חצי שנה בארץ ואם תרצו לראות את האופנועים תוכלו לראותם בסוכנות של אביב קדשאי, "אביב סוכנויות" בעפולה. הרעיון לייבא אופנועים חשמליים הגיע אחרי שמארק ניתקל באופנועי זירו בכל רחבי העולם, הוא עקב אחרי ההתקדמות שלZERO MOTORCYCLR  וברגע שהוא הבין שזה זה, הוא פשוט החליט ללכת על זה בכל הכוח. מארק נראה כמו אחד שמאוהב: באופנועים שלו ובאשתו איילת שאומנם לא בייקרית אבל כמו כל המשפחה, מבינה ויודעת הכול על האופנועים של מארק.  לא משנה אם זה אופנוע חשמלי או בערה פנימית, אין בכלל ספק שאופנועים זה דבר ממכר.
האופנועים האלה זה גימיק מעניין במיוחד, מארק סיפר שהוא רכב ברחובות תל אביב עם אחד האופנועים שלו והוא פשוט הבין כמה שהאופנועים האלה מתאימים לאקלים של ישראל, אופנועים חשמליים שבימי הקיץ החמים  לא יגרמו לך לכוויות, בטח שלא יעלה לך החום מהמושב ואם תרצה להעביר את היד שלך ולגעת בו זה יהיה כמו לגעת בסמארטפון שלך, גימיק מרענן. הוא גם סיפר שבארצות הברית אופנועי זירו משתתפים בתחרויות ייעודיות לחשמליים.

כיום בארץ ישנם ארבעה דגמים:
ZERO S– אופנוע חתיך במיוחד שמתאים לכביש, מגיע למהירות של 160 קמ"ש.
ZERO SR– לרוכבים שרוצים לרכוב מהר יותר, האופנוע מאיץ ל100 קמ"ש ב3.3 שניות, מגיע למהירות של 165 קמ"ש.
ZERO DS  – אופנוע שמתאים לכביש וחותך שבילים כאילו הוא נולד שם.
והאחרון חביב זה ה ZERO FX  אופנוע שבמבט ראשוני הזכיר לי את הימים שהייתי לוקחת לשכן שלי את ה DR 400 SM. אולי בגלל גובהו בעיקר.  אני חושבת שמאז אותוDR  לא זכרתי שאני מאותגרת קומה, לא משהו שהיווה בעיה בעבר כי למדתי עיקרון פשוט של העברת משקל.  אז עליתי על האופנוע בהתרגשות, לא ממש ידעתי איך זה הולך להרגיש. מארק הסביר לי על הכפתורים שהיו לי חדשים, מתג השהייה- קיים גם באופנועים המוכרים לנו- ברגע שרוצים שהאופנוע ייעצר ולא חשוב בגלל איזה סיבה, הוא שם. הכפתור שהיה לי חדש, שקיים בכל ארבעת האופנועים החשמליים הוא ה mode  – בכפתור זה אתה בוחר כמה כוח תרצה שהאופנוע ייתן לך, מצב כוח מלאsport  , מצב eco  -40 אחוז, ומצב castom– שבמצב זה ניתן לקבוע כמה אחוזים של כוח אתה רוצה שהאופנוע ייתן לך דרך אפליקציה ייעודית שמתחברת לאופנוע דרך בלוטוס. בנוסף האפליקציה מראה לך הכ-ו-ל על האופנוע שלך. מצב טעינה, בעוד כמה זמן תצטרך להטעין, קילומטרים שהאופנוע עשה, שעות שהאופנוע עשה ועוד… ניתן להוריד חינם להתרשמות במצב דמה של האפליקציה.

אופנועי זירו החשמליים אופנועי זירו החשמליים

אז פשוט עליתי על האופנוע אחרי שמארק סימן לי איפה ואיך יורדים לשטח, נופפתי לו לשלום והתחלתי להבין או לא להבין מה יש לי בין הרגליים, עשיתי סיבוב קצר בכביש, לחצתי על הגז ובשניות הגעתי ל100 קמ"ש (האופנוע מגיע ל100 קמ"ש ב4 שניות), הייתי חייבת להאט כי בכל זאת הייתי בכביש עירוני, קטנועיסטים ואופנוענים שעברו ליידי פשוט האטו והסתכלו, לא בטוח אם זה כי אני בחורה או אם כי הם לא ממש הבינו על איזה אופנוע אני רוכבת. אחרי שניסיתי להרים לווילי ולא הצלחתי, אולי כי הייתי במצב eco  , בכל מקרה מהר מאוד הבנתי שזה לא כל הכוח שהאופנוע הזה מסוגל, ראיתי מעבר לכניסה לשטח ופשוט בלי לחשוב יותר מדיי העברתי למצב ספורט ועפתי על השטח, זגזגתי בין האבנים, תוך תחושה של חופש שתמיד עוטפת אותי כשאני על האופנוע ותחושה חדשה של איך לעזאזל זה לא מרעיש, מרגיש לי עדיין קצת מוזר בלי רעש, מפחיד שאפשר להתמכר לשקט הזה ואפשר פשוט לרכב ולרכב, אבל רגע, מתישהו אני אצטרך להטעין, עולות לי מחשבות, ומה עם הכביש, עם אופנוע חשמלי בכביש צריך להיות ערני פי כמה. מחשבות ומחשבות, ולפני שיורדת החשכה החלטתי לעצור בצד ופשוט לצלם את החבר החדש. צילמתי והמשכתי לכיוון היציאה מהשטח כי הבטחתי למארק לחזור בזמן. ביציאה מהשטח נתקלתי בבחורה שעשתה ג'וגינג', עצרתי לידה וביקשתי ממנה לצלם אותי שתהיה לי מזכרת מהאירוע ההיסטורי, אופנועים חשמליים ראשונים בארץ הקודש. צולמתי והמשכתי לדרכי, אחרי שניסיתי את כל המצבים שהאופנוע נותן, מהירות, ניסיון לא מוצלח לעלייה לווילי, שטח, וכביש החזרתי את האופנוע למארק ופתאום תחושה שהאמת לא חשבתי שתגיע, בא לי שוב, למצות עד כדי יכולת את החבר החדש, זה לא הספיק, אבל אני כבר בדרכי הביתה ולכל שבת יש מוצאי שבת, מארק הזמין אותי גם לשבוע הבא, לבחון את שאר האופנועים…

אופנועי זירו החשמליים אופנועי זירו החשמליים

Zero fxעם מומנט כוח מיידי של 9.7 קג"מ, 44 כוח סוס, משקל נמוך במיוחד של 108 קילוגרם.
עוד קצת פרטים: קטנועים אין להם עדיין, כל האופנועים יכולים לתת יותר מ 160 קמ"ש אבל הוגבלו. מארק הוא היבואן הבלעדי בארץ לאופנועי זירו, כרגע עדיין לא בשותפות עם אף חברה.
עוד לא התחילו המכירות הרשמיות של האופנועים. כל האופנועים מתאימים לרישיון A1  ובביטוח הם נחשבים ל 50 סמ"ק. אופנועי זירו נותנים 5 שנים אחריות על המצבר ושנתיים על האופנוע. הסוללה היא פיתוח של בטר פלייס וטעינה מלאה היא 7 שעות, זירו אופנועים חשבו גם על אפשרויות פיתוח ובעתיד כשהסוללות יפותחו תהיה אפשרות למי שכבר קנה לשדרג. הצמיגים שמורכבים על האופנועים הם יצור של IRC. מחירי האופנועים נעים בין 99,000 – 47,000 .

פורסם בגיליון 3 | מגזין אגוריידר | אפריל 2014

 

כתיבת תגובה