מבחן דרכים RC390

מבחן דרכים RC390

ה Rc390 החדש בסיכום קצר- הרגשה שאתה רוכב על טיל בליסטי ולמי שרוצה קצת יותר מכמה מילים זאת הכתבה הנכונה. חייבת לציין שמאז ההשקה בפודיום בחולון היה לי חשק לקחת את הערס הזה למבחן, האח הקטן של ה 1190 והאח הגדול של הערסים באותה קטגוריה 200 ו 125. מהרגע הראשון התחברנו טוב, אפילו קיבלתי כמה תובנות מעניינות שארשום עליהם בהמשך הכתבה. הוא ניראה טוב! שלדת צינורות שעוברת מהמנוע ועד הזנב! מראה יציב ארוך ואימתני עשה לי חשק לרכוב עליו בלי הפסקה. אם בדרך כלל אני אוהבת לקחת אופנוע, לרכוב, לעשות עצירות קפה ולקחת את הזמן הוא פשוט עשה לי חשק לרכוב ורק לרכוב בלי לתת לזמן להתבזבז. זנב ארוך, חישוקים כתומים, את מסכת החזית פחות אהבתי, הייתי רוצה באופנוע כזה פרונט של ג׳יקסר או R1 אבל הוא מכפר על זה עם ביצועים מעולים ויציבות שאין כדוגמתה באופנועים שמוגדרים לרישיון מוגבל. פיירינג וצביעה שעושה חשק להעלות למסלול ולרכוב כמו מקצוען. המושב מורכב נראה כמו one seat ויש שיגידו שהוא לא נוח להרכבה בגלל הזוית רכיבה...
קראו עוד
מבחן דרכים CBR500RR

מבחן דרכים CBR500RR

מבחן דרכים CBR500RR | אדריאנא מיטל עדרי   עד לפני עשור הייתה קטגורית ה- 500 סמק זו שנתנה את הטון בדו גלגלי בארץ. היום הדברים קצת השתנו, אך ככל הנראה במוקדם או במאוחר הם יחזרו למסלול וקטגורית ה- 500 סמ"ק בארץ תהיה המובילה את הדו גלגלי. בינואר 2007 עבר רישיון הנהיגה הישראלי שינוי, ודרגות הרישוי הותאמו לדרגות הרישוי הנהוגות באיחוד האירופאי. עד 2007 הייתה דרגת הרישוי לאופנועים עד 500 סמ"ק (54 כ"ס). 54 סוסים זה כלי שבהחלט יכול לשרת נאמנה את הרוכבים במדינתנו הקטנה והרבה לא ראו צורך בהגדלת הרישיון לכלי ללא הגבלה. משנת 2007 הדברים השתנו למצב הנוכחי, הגבלה של 33 סוסים שאומנם לא מתקשים בנסיעות ארוכות אבל כן מהר מאוד הרוכב הממוצע מגיע לשיא מיצוי הכלי שברשותו וצריך לעבור הלאה לכלי הבא. היום שוב הדברים השתנו. תקנות אירופאיות חדשות, מביאות את היצרנים להחזיר עטרה ליושנה: AM – טוסטוסים עד 50 סמ"ק שמהירותם עד 45 קמ"ש. גיל מינימאלי לקבלת רישיון 16 ובמדינות מסוימות 14-15 . A1 – אופנועים וקטנועים בנפח מרבי של 125 סמ"ק או 14.75 כ"ס לדו גלגלי...
קראו עוד
מבחן דרכים VJF 250

מבחן דרכים VJF 250

מבחן דרכים VJF 250 | קינן אפק שוק הדו גלגלי בישראל מציע לנו מגוון רחב של אופנועים וקטנועים הן בכביש והן בשטח, ואפילו חשמליים די מרשימים. רבים מאיתנו אינם יודעים במה לבחור, כי זאת אמנם החלטה לא קלה בשל שינוי דרגות הרישיון בישראל בשנת 2007, אך יש לא מעט אפשרויות. מבין המגוון הרחב, הגיע אלינו למבחן אופנוע פול-פרינג העונה לשם דיאלים VJF250 אשר מיוצר בקוריאה. במבט מרחוק הוא נראה כלי ספורטיבי לכל דבר:  קווים חדים, פלסטיקה מלאה ופתח אויר משולש במרכז הפרונט. אין ספק שמראהו קרבי למדי שעושה רושם של כלי ״כבד״ מן השורה. כיסא גדול ומרווח בגובה 78 ס״מ, פלסטיקה גדולה ומכסה שטחים גדולים, קליפ-אונים גבוהים מהמשולש. לאחר שסגרנו על כך שהמראה ספורטיבי ומרשים ויתר המכלולים פחות.. נשאלת השאלה, איך הוא מתנהג על הכביש? תנוחת הישיבה עליו כבר בהתחלה מרגישה פחות ספורטיבית, ואין הרגשה שהכתפיים מורדות כלפי מטה שכך אנו רגילים בתנוחות ספורטיביות. אז הנה רגע ההתנעה, האופנוע דולק. נתוני היצרן בדף הנתונים מראים לנו 25 כ״ס ומשקלו של ה-VJF עומד על 165 ק״ג (משקל יבש). תחילת הנסיעה רגועה...
קראו עוד
אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ

אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ

גיליון 3 | אפריל 2014 מבחן  דרכים: ZERO FX אדריאנא מיטל עדרי אופנועי ZERO החשמליים כבר בארץ לפני מספר שבועות, בעודי באמצע יום עבודה בעיר תל אביב עברה לידי שמועה מעניינת על אופנועים חשמליים חדשים בארץ. לא התמהתי יותר מדיי ומיד רצתי לחפש במה מדובר, הנעתי את עצמי לכיוון המשרד, בחיפוש קצר באינטרנט הגעתי לחברה שטיפלה ליבואן בעניין אתר האינטרנט. כעבור יום אחד הם הפנו אותי לבחור נחמד מאוד בשם מארק. מארק הוא היבואן של האופנועים החשמליים העונים לשם ZREO, אחרי שיחת טלפון קצרה - היכרות טלפונית והצגת המגזין ששמו (אגוריידר (לא היה זר למארק, ומשם הדרך למבחן דרכים מעניין ל ZERO FX הייתה קצרה. החברה שמטפלת ליבואן באתר "הזהירה" אותי כי היבואן דובר אנגלית בלבד, הדבר כמובן גרם לי לגיחוך קל, האם ישנם עוד אנשים כמו ההוא שלא יודע שאנגלית היום זאת שפה 'מאסט', בעיקר בתחום המדיה, ופי כמה בכל הענף הענק הזה של דו גלגלי. כעבור שבוע הנעתי לכוכב יאיר לפגישה עם מארק הראל ומשפחתו, כשהגעתי קיבלו אותי באווירה מעולה, והובילו אותי לראות את האופנועים....
קראו עוד
מבחן דרכים KTM 390 duke

מבחן דרכים KTM 390 duke

גיליון 1 | ינואר 2014 מבחן  דרכים: KTM 390 duke קינן אפקהאם 33 כ״ס של הדיוק החדש והיקר שווה את מחירו? זה התחיל בשיחת טלפון מידידתי ״הגיע דיוק חדש״, הופתעתי לשמוע זאת לאחר שכבר ביקרתי במפעל הייצור של  KTM במאטיגהופן שבאוסטריה ושאלתי על הדגמים העתידיים ועל מה שהולך להגיע בארצנו הקטנטונת ולא ידעתי על כך ״דיוק 390״ אמרה לי. לא היססתי ומיד לבשתי מדים. בעודי רואה את האופנוע מרחוק, קשה מאד לזהות שמדובר ב-390 סמ״ק. לי הוא היה נראה כמו אחד מאחיו הקטנים בעליי ה-125 וה-200 סמ"ק. התקרבתי לאופנוע ואכן על המיכל דלק המעוצב רשום  390. מרגע הנעת האופנוע ועד לחצי סיבוב על המצערת הבנתי שמדובר באח הבוגר מבניהם. הרמה קלילה של רגל ימין והופ אני על האופנוע, תנוחת הישיבה בפעם הראשונה מרגישה כמו לפני זינוק במירוץ 'סופר מוטו'. הכידון מאד נוח. תחילה יצאתי לרכב בעיר, ההרגשה ממש כמו עכבר שמפלס את דרכו בין מבוכים: קליל וזריז. המראות אינן בולטות, גוף האופנוע דקיק והוא עובר במקומות צרים ללא שום בעיה. כעבור שעה של רכיבה בשל הכיסא הקשיח, מתחילים להרגיש כאבים באזור...
קראו עוד