ה Rc390 החדש בסיכום קצר- הרגשה שאתה רוכב על טיל בליסטי ולמי שרוצה קצת יותר מכמה מילים זאת הכתבה הנכונה.

חייבת לציין שמאז ההשקה בפודיום בחולון היה לי חשק לקחת את הערס הזה למבחן, האח הקטן של ה 1190 והאח הגדול של הערסים באותה קטגוריה 200 ו 125.

מהרגע הראשון התחברנו טוב, אפילו קיבלתי כמה תובנות מעניינות שארשום עליהם בהמשך הכתבה.

הוא ניראה טוב! שלדת צינורות שעוברת מהמנוע ועד הזנב! מראה יציב ארוך ואימתני עשה לי חשק לרכוב עליו בלי הפסקה. אם בדרך כלל אני אוהבת לקחת אופנוע, לרכוב, לעשות עצירות קפה ולקחת את הזמן הוא פשוט עשה לי חשק לרכוב ורק לרכוב בלי לתת לזמן להתבזבז.

זנב ארוך, חישוקים כתומים, את מסכת החזית פחות אהבתי, הייתי רוצה באופנוע כזה פרונט של ג׳יקסר או R1 אבל הוא מכפר על זה עם ביצועים מעולים ויציבות שאין כדוגמתה באופנועים שמוגדרים לרישיון מוגבל. פיירינג וצביעה שעושה חשק להעלות למסלול ולרכוב כמו מקצוען. המושב מורכב נראה כמו one seat ויש שיגידו שהוא לא נוח להרכבה בגלל הזוית רכיבה המאוד ספורטיבית של האופנוע הזה אבל בפועל רכבנו בהרכבה וגם נהנינו.

resized_ktm_390rc-17

הרכיבה בכביש המהיר הייתה יציבה מאוד והייתה תחושה של ביטחון, התנוחה מאוד ספורטיבית, במבט למטה ברכיבה מגלים שהראש נמצא מעל המזלג הקדמי. המשקף נראה בתחילה כפרט עיצובי אך בזמן רכיבה בכביש מהיר תורם לא מעט לוויסות הרוח.

האופנוע יחסית קליל וניראה שאין לו משקל אך הוא לא פראייר. הכתום הזה שוקל 147 קילוגרמים. המתגים השונים מאירים בחשכה. ממרכז הארץ לצפון הארץ בעודי רוכבת עולות בי מחשבות על פיזיקה פשוטה ושאומנם יש יותר גברים רוכבים אבל גוף האישה בנוי טוב יותר בהתאמה לרכיבה על אופנוע. אז גברים.. קטנועים אהמ אהמ

הערס הזה מצויד במנוע סינגל בנפח 373.2 סמ״ק. 44 סוסים

תוצאות גבוהות מהכלי ב 9,000 סל״ד ויותר, ומומנט גבוה ב 7,000 סל״ד. מנוע חד שלא מתעייף בקלות, שישה הילוכים ומהירות מירבית של 177 קמ"ש. נעים לשיוט ורכיבה עירונית. רכיבת מבחן של יותר מ 1000 קילומטרים רכיבה, יש מעט ויברציות ותנוחת הרכיבה נמוכה מאוד בהתאם לאופנועי ספורט אבל הפעם ההרגשה הייתה של אופנוע עם מאפיינים קיצוניים מדיי ביחס לכך שהאופנוע הזה מותאם לבעלי רישיון מוגבל. המושב היה נוח ומרופד בצורה מספקת. צריכת הדלק מפתיעה ומעלה חיוך, מכל מלא יעלה לכם רק 50 שקלים וייתן לכם תמורה טובה כמו נסיעה מחיפה לחולון או מתל אביב לקריות. ובמונחים מקצועיים 24 קילומטר לליטר והמכל כולו 10 ליטרים.

אחיזת צמיגים טובה . בטווח הקצר של שלושה ימים מבחן נהניתי מאוד והרגשתי שהצמיגים מקנים לי אחיזה וביטחון.

הבלמים של BYBRE גם כן עשו עבודה מעולה, לא הייתי צריכה להיות עיקשת עם הבלימות אבל כן להיות אסרטיבית, ביחד עם מערכת ה ABS , הבלמים והאחיזה של הצמיגים וכמובן האופנוע הזה שנתן תחושה שכל רוכב יכול להרגיש איתו מעולה, ביחד עם כל הנתונים המעולים ההרגשה הייתה שיש לו את זה. האופנוע הזה זה לא עוד אופנוע שנכנס לשוק לסימון וי של היצרן, האופנוע הזה מתאים לכולם וגם לבעלי רישיון A. לרוכבים שרוצים אופנוע עם איכויות קיצוניות, אפשרויות עירוניות ורכיבת מסלול, זה האופנוע הנכון. לא רק שהוא נראה טוב הוא גם בטעם טוב. הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים לראות בכבישי ישראל. הוא מתאים לכבישים שלנו בצורה אבסולוטית.

חיסכון ענקי בדלק, חזות קיצונית, אופנוע עם איכויות גבוהות והתענוג הזה יעלה לכם 52,000 ₪. 44 כוחות סוס, מתאים לרישיון מוגבל. לא הייתי מתחילה את חיי כרוכבת עליו כי הוא עדיין עם איכויות קיצוניות וצריך לדעת איך להתנהג איתו, אבל הוא מעולה ככלי לרוכבים "מתחילים" בשלב מתקדם.

מנוע: סינגל, 4 פעימות
נפח: 373.2 סמ"ק
קירור: נוזל
הזנה: הזרקה של בוש, מצערת 46 מ"מ
הספק: 44 כ"ס ב-9,500 סל"ד
מומנט: 3.5 קג"מ ב-7,250 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
שלדה: צינורות פלדה
מתלה קדמי: מזלג הפוך WP, 43 מ"מ, 23.5 מעלות
מתלה אחורי: זרוע דו-צדדית, מונושוק WP
מהלך מתלה קדמי\אחורי: 125\150 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד, 300 מ"מ, קאליפר רדיאלי
בלם אחורי: דיסק יחיד, 230 מ"מ, קאליפר צף
ABS : יש
צמיג קדמי: 110/70 R17
צמיג אחורי : 150/60 R17
מרווח גחון: 178.5 מ"מ
גובה מושב: 82 ס"מ
מכל דלק: 10 ליטר
משקל (רטוב) 147: ק"ג

טיפולים ותחזוקה:
טיפול 1,000 ק"מ: 685 שקל
טיפול 7,500 ק"מ: 734 שקל
טיפול 15,000 ק"מ: 1,070 שקל
טיפול 22,500 ק"מ: 734 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 1,070 שקל
סך הכל 30,000 ק"מ: 4,294 שקל

רפידות בלם קדמי: 176 שקל
רפידות בלם אחורי: 193 שקל
שרשרת וגג"ש: 1,397 שקל

צילום: דורון גולן האגדי!

Share Button